یکی از شایع ترین مشکلات کاربران در حین استفاده از تلگرام ، پر شدن حافظه گوشی موبایل آنها و یا تمام شدن سریع حجم اینترنت آنها می باشد. از اصلی ترین دلابل بروز این مشکل باید تنظیم نبودن ویژگی های تلگرام برای دانلود تصاویر و فیلم ها را نام ببریم.
ما در این مقاله سعی داریم نحوه تنظیم ویژگی دانلود خودکار تصاویر و فیلم ها در تلگرام را آموزش دهیم.

 

” دانلود کردن خودکار تصاویر تلگرام باعث بالا رفتن حجم اینترنت مصرفی شما می شود. “

 

 

جلوگیری از دانلود خودکار فایل ها در تلگرام اندروید

به طور پیش فرض تصاویر و ویدئو های ارسالی توسط گروه ها و دوستان شما ، توسط تلگرام دانلود می شوند که این موضوع علاوه بر پر شدن حافظه گوشی شما ، باعث تمام شدن زودهنگام اینترنت شما می شود. به این دلیل که تلگرام همه تصاویر و ویدئو های ارسالی را به طور خودکار دانلود می کند.
برای جلوگیری از دانلود خودکار فایل ها در تلگرام اندروید باید وارد نرم افزار تلگرام خود شوید و سپس از طریق منوی Settings وارد بخش Automatic media download  شوید. همانطور که در این قسمت مشاهده می کنید ، از طریق دو گزینه زیر می توانید تنظیمات دانلود خودکار تصاویر و فایل ها را تنظیم کنید:
1-    گزینه When using mobile data: مشخص می کند که وقتی با اینترنت سیم کارت خود به تلگرام وصل می شوید فایل ها بصورت خودکار دانلود شوند یا خیر. برای حذف حالت دانلود اتوماتیک ، باید این مورد را بر روی گزینه های دلخواه خود تعیین کنید.
2-    گزینه When connected on Wi-Fi: مشخص می کند که وقتی با وای فای گوشی خود به تلگرام وصل می شوید فایل ها بصورت خودکار دانلود شوند یا خیر. برای حذف حالت دانلود اتوماتیک ، باید این مورد را بر روی گزینه های دلخواه خود تعیین کنید.

علاوه بر تنظیم کردن موارد فوق ، پیشنهاد می شود گزینه Save to gallery  را نیز غیرفعال کنید تا تصاویر و ویدئوها پس از مشاهده در گوشی شما ذخیره نشوند. این مورد به پر نشدن حافظه گوشی شما کمک شایانی می کند.

 

جلوگیری از دانلود خودکار فایل ها در تلگرام ایفون اپل

در تلگرام مربوط به گوشی های ایفون و اپل نیز همان تنظیمات فوق کافی ست تا از دانلود شدن تصاویر و ویدئو های کانال ها و گروه های تلگرام جلوگیری شود.

 

” با غیرفعال کردن دانلود خودکار ، حجم اینترنت خود را مدیریت کنید. “

 

مدیریت کش تلگرام و پاک کردن فایل های اضافی تلگرام

مشاهده شده است که کاربران به علت استفاده زیاد و طولانی از تلگرام و عضویت در کانال ها و گروه های متعدد دچار کند شدن تلگرام یا باز نشدن آن می شوند. این موضوع به تنظیمات حافظه کش (Cache) تلگرام  بر می گردد. برای تنظیم کردن آن باید وارد تنظیمات تلگرام شده و گزینه Cache Settings را انتخاب کنید. حال با 3 گزینه روبرو می شوید:

 


1-    گزینه Keep Media: پیشنهاد می شود آن را بر روی Forever تنظیم کنید تا خود تلگرام تصاویر و فایل های کش شده را مدیریت و حذف کند.
2-    گزینه Clear Cache: این گزینه وضعیت فعلی کش تلگرام را مشخص می کند که بهتر است در بازه های زمانی کوتاه نسبت به حذف آن اقدام کنید تا از کند شدن گوشی شما جلوگیری شود.
3-    گزینه Local Database: اگر می خواهید متن چت های شما نیز بطور کامل از تلگرام پاک شوند این گزینه را انتخاب کنید.

 

منبع : جلوگیری از دانلود خودکار در تلگرام

 

هیواتک , سامانه مشاوره هیواتک , رفع مشکلات رایانه , رفع مشکلات موبایل , رفع مشکلات اینترنت ,پاسخگویی به سوالات کامپیوتری , پاسخگویی به سوالات رایانه ای , پاسخگویی به مشکلات رایانه ای ,سامانه رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک هیواتک , رایانه کمک تلفنی , مشاوره خرید موبایل , رفع مشکلات کامپیوتری , مشکلات کامپیوتری تلفنی , مشاوره خرید لپ تاپ , معرفی پیام رسان تلگرام و نحوه عضویت , خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت , روش های پاکسازی فایل های اضافی اندروید , معرفی شبکه اجتماعی اینستاگرام و عضویت , علت وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت در ویندوز 7 , رفع مشکل دانلود نکردن در گوشی ها , چگونه آیفون را ریست فکتوری کنیم , علائم سوختن کارت گرافیک کامپیوتر , از بین بردن ویروس شورت کات در ویندوز , وقتی آیفون هنگ میکند چه باید کرد؟ , راهنمای اتصال گوشی موبایل به تلویزیون , معرفی پیام رسان گوگل الو ویژگی های آن , رفع مشکل ورود به اینستاگرام , اتصال به کامپیوتر دیگران از طریق اینترنت , بررسی و رفع مشکل نصب زاپیا برای ویندوز , مزیت ویندوز فون نسبت به اندروید , چگونه تیک دوم تلگرام را برداریم؟ , حالت روح تلگرام چیست؟  , رفع مشکل باز نشدن عکس در اینستاگرام , علت قطع شدن وای فای مودم چیست ؟ , چگونه اینترنت همراه اول را فعال کنیم؟ , فعال سازی اینترنت همراه ایرانسل , راهنمای تنظیمات اینترنت همراه رایتل , رفع مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز 7 , چگونه می توان فهمید چه کسانی از اینستاگرام من بازدید کرده اند ؟ , دلیل باز نشدن سایت با اینترنت گوشی , آموزش هارد ریست و سافت ریست ویندوز فون , نحوه دیدن مشخصات کامپیوتر , راهنمای دانلود عکس از اینستاگرام , هیواتک به رفع مشکلات رایانه کمک می کند , جلوگیری از دانلود خودکار در تلگرام , راهنمای ثبت نام در سایت سوابق بیمه تامین اجتماعی